Պէյրութ. Կազմուեցաւ «Լիբանանահայութեան վերականգնումի մարմին»ը... Արդեօք ճիշդ է՞, որ Արսէն Թորոսեան պաշտօնանկ պիտի ըլլայ... Հրատապ. Լիբանանի Տեղեկատւութեան նախարար Մանալ Ապտըլ Սամատ հրաժարական տուաւ... Լիբանան. Աղերս խաղաղութեան եւ վերակենդացման.Զաւէն Խանճեան...
«Երուսաղէմի Պատրիարքութիւնը մեծ թիւով կալուածներ ունի Պոլսոյ մէջ եւ մենք լուռ եւ խոհեմ կերպով պիտի շարունակենք մեր գործը» Տ. Պարէտ Ծ. Վրդ. Երէց
«Երուսաղէմի  Պատրիարքութիւնը  մեծ թիւով կալուածներ ունի  Պոլսոյ  մէջ եւ մենք լուռ եւ խոհեմ  կերպով  պիտի շարունակենք մեր գործը» Տ. Պարէտ Ծ. Վրդ. Երէց
09 Յուլիս 2020 , 20:06

«Արեւելք»ի հարցումներուն կը պատասխանէ  Երուսաղէմի Հայոց Պատրիարքարանի  Կալուածոց Խորհուրդի  պատասխանատու Տ. Պարէտ Ծ. Վրդ. Երէցեան

 

Շաբաթներ   առաջ   մամուլէն  վերահասու դարձանք, որ Անգարայի     մէկ  դատարանը   որոշում  հրապարակած է    Թուրքիոյ   մէջ Երուսաղէմի  Հայոց Պատրիարքութեան շահերը ներկայացնող  «Մար Եագոպ»  հիմնարկին  վաւերականութիւնը ճանչնալու վերաբերեալ։  Թեման, ինչպէս նաեւ որոշումը   կը  պարունակեն  բաւականին  անհասկնալի  ծալքեր ու այդ   մասին յաւելեալ      լուսաբանութիւններ ստանալու համար «Արեւելք» դիմեց   Երուսաղէմի  Հայոց  Պատրիարքութեան   Կալուածոց  Խորհուրդի  պատասխանատու ՝ Տ. Պարէտ ծ.վրդ. Երէցեանին։

 Հայր  Սուրբը սիրայօժար  կերպով պատասխանեց մեր հարցումներուն եւ ստորեւ    մեր ընթերցողներու  ուշադրութեան կը յանձնենք այդ     օրեր առաջ  կատարուած  հարցազրոյցը։

- Հայր Սուրբ ինչպէս կը գնահատէք Թուրքիոյ այս որոշումը, որում հիմամբ  «Մար Եագուպ» եկեղեցական հիմնարկը այլեւս արգելափակուած չի համարուիր: Ինչպիսի՞ որոշում է այս:

Այս որոշումը նախապէս թրքական դատարանը մերժած էր, այն հասկացողութեամբ, որ Թուրքիոյ մէջ առկա «Մար Եագուպ»ը, նոյնը չէ եւ ոչ մէկ կապ ունի   Երուսաղէմի  Հայոց Պատրիարքարանին հետ։ Ինչպէս գիտէք Օսմանեան շրջանին, մեր բոլոր կալուածները հոն կը ճանչցուէին «Մար Եագուպ»ի անուան տակ  եւ  այդ կառոյցը  հասած է մինչեւ մեր օրերը։ Թուրքիոյ  Արտաքին Գործոց նախարարութիւնը անոր ի նպաստ վկայութիւն տուաւ, Պաղեստինեան իշխանութիւնները վկայութիւն տուին եւ Պոլսոյ Պատրիարքութիւնն ալ անշուշտ, նաեւ կան պատմական տուեալներ: Երբոր այս հարցով դիմեցինք Թուրքիոյ  Սահմանադրական Դատարան, անոնք ընդունեցին մեր հայցը եւ ըսին, որ ճիշդ է «Մար Եագուպ»ը նոյն  ինչ որ Երուսաղէմի Ս. Յակոբ  Հայոց   Վանքի  իրաւասութիւնները  պաշտպանող  մարմինն  է  եւ  հետեւաբար հրահանգ  տուին  ստորին  դատարաններուն ըսելով, որ դուք ինչի հիման վրայ մինչեւ հիմա  անվաւեր կը  համարէք «Մար Եագոպ»ի իրաւասութիւնները:: Այս կը նշանակէ, թէ մեր կալուածները որոնք Թուրքիա  են,  կը պատկանին  եւ պէտք է տնօրինուին  Երուսաղէմի  Պատրիարքարանի  կողմէ, որովհետեւ մենք ենք  իրաւատէրն ու ժառանգորդը այդ պատմական  կալուածներուն։  Կրնանք ըսել, որ  այս   վճիռով  Երուսաղէմի Հայոց Պատրիարքութիւնը   ձեւով մը  վերատիրացաւ իր իրաւունքներուն։

 Անշուշտ դեռ   կան  ըլլալիք  կարեւոր քայլեր ու   վաղ է ըսել, որ մեր բոլոր խնդիրները  արդար  լուծումի հասան։ Այստեղ կ՚ուզեմ  շեշտել, որ Թուրքիոյ նախագահ  Էրտողան, երբ  վարչապետ էր, ինք էր, որ փոքրամասնութիւններուն իրաւասութիւն տուաւ, եւ մենք այդ  առիթէն  օգտուելով    դիմեցինք դատարան մեր իրաւունքներուն տէր կանգնելու համար։  

Պէտք է ըսել, որ ինք այդ որոշումին ետեւը կեցաւ եւ չփոխեց զայն: Մենք ալ անշուշտ քաջալերուելով այս որոշումէն եւ դիրքէն, շարունակեցինք: Փառք Աստուծոյ, մեր փաստաբանները լաւ են, անշուշտ թուրք են, բայց շատ լաւ աշխատեցան, մանրամասնութեամբ ներկայացուցին հարցը Սահմանադրական Դատարանին եւ միւս դատարաններուն  եւ այս եզրակացութեան յանգեցան:

Հետեւաբար  շատ  դրական  կը գնահատեմ այս որոշումը, որովհետեւ Պոլսոյ մէջ հազարէն աւելի կալուածներ ունինք, նաեւ միւս նահանգներուն մէջ ալ ահագին կալուածներ ունինք, բայց հիմա  մեր խնդիրը  Պոլսոյ մէջ է: Եթէ ասիկա ամբողջութեամբ դրական վերջաւորութիւն  ունենայ, այն ատեն մենք նորէն իրաւատէրերը պիտի դառնանք այն կալուածներուն, որոնք Պոլսոյ մէջ են, եւ որոնք արժէքաւոր կալուածներ են:

- Ուրեմն Պոլսոյ Պատրիարքութիւնը պիտի շարունակէ իր դատական բանակցութիւնները:

Մենք պիտի շարունակենք  մեր գործը, անշուշտ  օրէնքի համաձայն,  եւ դիմենք  քայլերու միշտ մնալով  օրէնքի շրջանակներուն  մէջ: Պիտի   շարունակենք շատ  լուռ եւ խոհեմ կերպով առանց որեւէ աղմուկի:

Լրահոս
Ամենաընթերցուած
Օրվա
Շաբաթվա
Ամսվա
One of the world's oldest civilizations, Armenia once included Mount Ararat, which biblical tradition identifies as the mountain that Noah's ark rested on after the flood. It was the first country in the world to officially embrace Christianity as its religion (c. A.D. 300).In the 6th century B.C. , Armenians settled in the kingdom of Urartu (the Assyrian name for Ararat), which was in decline. Under Tigrane the Great (fl. 95–55 B.C. ) the Armenian empire reached its height and became one of the most powerful in Asia, stretching from the Caspian to the Mediterranean seas. Throughout most of its long history, however, Armenia has been invaded by a succession of empires. Under constant threat of domination by foreign forces, Armenians became both cosmopolitan as well as fierce protectors of their culture and tradition. Over the centuries Armenia was conquered by Greeks, Romans, Persians, Byzantines, Mongols, Arabs, Ottoman Turks, and Russians. From the 16th century through World War I, major portions of Armenia were controlled by their most brutal invader, the Ottoman Turks, under whom the Armenians experienced discrimination, religious persecution, heavy taxation, and armed attacks. In response to Armenian nationalist stirrings, the Turks massacred thousands of Armenians in 1894 and 1896. The most horrific massacre took place in April 1915 during World War I, when the Turks ordered the deportation of the Armenian population to the deserts of Syria and Mesopotamia. According to the majority of historians, between 600,000 and 1.5 million Armenians were murdered or died of starvation. The Armenian massacre is considered the first genocide of the 20th century. Turkey denies that a genocide took place and claims that a much smaller number died in a civil war.read more: Armenia: Maps, History, yerevanvideo.com Geography, Government, Culture