«Ամերիկայի հայութեան 40 տոկոսը օրուայ հացին համար կը պայքարի ...» Վարդան Գազանճեան... «Իմ քայլը»Հրայր Թովմասեանի լիազօրութիւնները դադրեցնելու արշաւ պիտի ծաւալէ... Իսրայէլի մէջ այսօր ընտրութիւններ են... ԺԱԳ ՍԱՅԱՊԱԼԵԱՆ (ՓԱՅԼԱԿ) . ԱՇՈՒՆ...
Անթառամ ծաղիկներ ... անմոռաց վկաներ .. .Ատիսին հրաժեշտ տուին բազմահազար երկրպագուներ
Անթառամ ծաղիկներ ... անմոռաց վկաներ .. .Ատիսին հրաժեշտ տուին բազմահազար երկրպագուներ
08 Սեպտեմբեր 2019 , 11:27

Հերի Դաւիթեան
Պէյրութ, Նոյեմբեր 1996


 

 

 

Անթառամ ծաղիկներ ...  անմոռաց վկաներ ...

Երաժշտութեան ասպարէզին մէջ քիչ չեն անակնկալները: Երբ 1968-ին Voice of Stars ընկերութեան տնօրէն Դանիէլ Տէր Սահակեանը կը ծրագրէր հայկական էսթրատային երգերու ձայնապնակ մը հրատարակել Պէյրութի մէջ, ան նախատեսած էր այլ մեներգիչի մը կատարումները: Սակայն երբ բարեկամի մը յանձնարարութեամբ Ատիս Հարմանտեանը studio կը կանչուի փորձ-ձայնագրութեան մը համար, անոր ձայնն ու կարողութիւնը աւելի համոզիչ կը թուին պատասխանատուներուն: Ուստի այս երգերը ձայնագրելու բախտը կը վիճակուի Ատիսին, որ նախապէս երգած էր օտար լեզուներով:

Արդարեւ, 1968-ի Դեկտեմբերին լոյս տեսած «Ծաղիկներ, ծաղիկներ» եւ «Մանիշակ» զոյգ փոքր ձայնապնակներով նոր էջ մը կը բացուի հայկական էսթրատային երաժշտութեան պատմութեան մէջ: Եւ ահա ձեր ձեռքերուն մէջ է հանրածանօթ երգիչին երկարամեայ ասպարէզին թէ՛ թանկարժէք եւ թէ՛ իւրայատուկ մէկ բաժինը:

Թանկարժէք՝ որովհետեւ այս ձայնագրութիւններուն շնորհիւ է որ հայկական էսթրատային երաժշտութիւնը տարածուեցաւ սփիւռքի, յատկապէս Միջին Արեւելքի մէջ, ուր ոգեւորուած երաժշտասէր հասարակութիւնը սկսաւ աւելի մօտէն հետաքրքրուիլ հայ երգով ու պարով:

Իւրայատուկ՝ որովհետեւ երբ կը վերանայինք Ատիսին յարաճուն երգացանկին բովանդակութեան, կը նշմարենք թէ այստեղ հաւաքուած ստեղծագործութիւնները (ի մասնաւորի Յասմիկ Մանասերեանի յօրինումները) իսկոյն կը զանազանուին իրենց ե՛ւ տեսակով ե՛ւ որակով:

Այս ծաղկաքաղը կ'ընդգրկէ երգեր, Ատիսին առաջին, երկրորդ եւ երրորդ Long Play – ձայնապնակներէն, որոնք հրապարակուեցան 1969-ի եւ 1971-ի միջեւ:

Դանիէլ Տէր Սահակեանի առաջնորդութեամբ, երիտասարդ երգիչին հետ կարճ ժամանակ մը պարապեցաւ վաստակաւոր իտալացի երաժիշտ Reddy Bobbio-ն, որ իր տաղանդաւոր եղբօր Gianni-ի հետ կը նուագէր Պէյրութի Phoenicia շքեղ պանդոկին Paon Rouge Night Club-ին մէջ: Ահա այս նշանաւոր պանդոկին թատերասրահի բեմահարթակին վրայ է որ իր անդրանիկ ելոյթը ունեցաւ Ատիսը (R. Bobbio-ին ղեկավարած նուագախումբին ընկերակցութեամբ), Կիրակի երեկոյեան 13 Ապրիլ, 1969-ին: Նշենք թէ երգիչին առաջին L.P.ին երգերուն դաշնաւորումը ամբողջովին կը պատկանի R. Bobbio-ին:

Երբ իտալացի երաժիշտը վերադարձաւ իր երկիրը, Դ. Տէր Սահակեանը դիմեց վարպետ երաժիշտներ Ժաք Գոճեանին (դաշնամուր) եւ Վաչէ Երամեանին (saxophone) աջակցութեան: Շուտով այս երաժիշտներն ալ սկսան գործակցիլ երգիչին հետ:

Վերոյիշեալ անուններուն առընթեր, ներփակ ձայնագրութեանց մասնակցած են երաժիշտներ Սուրէնը, Սէմը եւ Կարօն (թմբուկ), Վահիկը եւ Կիրակոսը (թաւ կիթառ) եւ Վահէն (կիթառ), իսկ փողային նուագարաններով իրենց ներդրումը կատարած են Casino du Liban-ի նուագախումբին պատկանող կարգ մը երաժիշտներ:

Դրուագներու շարքին յիշարժան է նաեւ Գալուստ Կիւլպենկեան թատերասրահին մէջ կայացած համերգը, որու հանդիսատեսներէն մէկը՝ հայրենի արուեստագիտուհի Գեղունի Չթճեան, խանդավառուեցաւ Ատիսին ստեղծած մթնոլորտէն եւ որոշեց յատուկ երգ մը գրել եւ նուիրել զայն լիբանանահայ երգիչին: Չթճեանին «Պէյրութ, Պէյրութ» երգը այժմ կրնաք գտնել սոյն զոյգ Compact Disc- երուն երկրորդին վրայ:

Ատիս Հարմանտեանին այս երգերը մշտադալար են: Ուրախ եմ, որ անոնք իրենց արդար տեղը գտան նաեւ C.D. ներու աշխարհին մէջ:

Հաճելի յուշերու թարմ վայելում:

 

Լրահոս
Ամենաընթերցուած
Օրվա
Շաբաթվա
Ամսվա
One of the world's oldest civilizations, Armenia once included Mount Ararat, which biblical tradition identifies as the mountain that Noah's ark rested on after the flood. It was the first country in the world to officially embrace Christianity as its religion (c. A.D. 300).In the 6th century B.C. , Armenians settled in the kingdom of Urartu (the Assyrian name for Ararat), which was in decline. Under Tigrane the Great (fl. 95–55 B.C. ) the Armenian empire reached its height and became one of the most powerful in Asia, stretching from the Caspian to the Mediterranean seas. Throughout most of its long history, however, Armenia has been invaded by a succession of empires. Under constant threat of domination by foreign forces, Armenians became both cosmopolitan as well as fierce protectors of their culture and tradition. Over the centuries Armenia was conquered by Greeks, Romans, Persians, Byzantines, Mongols, Arabs, Ottoman Turks, and Russians. From the 16th century through World War I, major portions of Armenia were controlled by their most brutal invader, the Ottoman Turks, under whom the Armenians experienced discrimination, religious persecution, heavy taxation, and armed attacks. In response to Armenian nationalist stirrings, the Turks massacred thousands of Armenians in 1894 and 1896. The most horrific massacre took place in April 1915 during World War I, when the Turks ordered the deportation of the Armenian population to the deserts of Syria and Mesopotamia. According to the majority of historians, between 600,000 and 1.5 million Armenians were murdered or died of starvation. The Armenian massacre is considered the first genocide of the 20th century. Turkey denies that a genocide took place and claims that a much smaller number died in a civil war.read more: Armenia: Maps, History, yerevanvideo.com Geography, Government, Culture